Op de grote Italiaanse EICMA beurs toonde KTM voor het eerst de vernieuwde KTM 690 Enduro R & 690 SMC R voor het modeljaar 2019.
Het frame kreeg een update net als de electronica en de styling, maar met name het LC4 eencilinder blok van de laatste generatie is echt een juweeltje! De sterkste productie eencilinder ooit staat nog meer garant voor rijplezier en maakt het menig multicilinder lastig!
Details voor de SMC-R en (Enduro R)
Motor:
1-cylinder, 4-stroke engine
Displacement 690 cm³
Bore 105 mm, Stroke 80 mm
Power 55 kW
Electric starter
Forced oil lubrication with 2 oil pumps
Transmission 6-speed
Liquid cooled
PASC (TM) slipper clutch, hydraulically actuated
Keihin EMS with RBW, twin ignition
Chassis:
Chrome-moly tubular space frame, powder-coated
WP USD Ø 48 mm voorvork
WP shock absorber with Pro-Lever linkage
Suspension travel (front) 215 mm (250 mm)
Suspension travel (rear) 240 mm (250 mm)
Front brake Brembo four-piston radial fixed calliper, brake disc (twin-piston floating calliper)
Rear brake Single-piston floating calliper
Front brake disc diameter 320 mm (300 mm)
Rear brake disc diameter 240 mm
Two-channel Bosch 9.1 MP ABS (incl. Cornering ABS and Supermoto mode Disengegable)
Chain X-Ring 5/8 x 1/4”
Steering head angle 63.6 ° (62,3 °)
Seat height 890 mm (910 mm)
Tank capacity (approx.) 13.5 l
Dry weight 147 kg